środa, 26 października 2016

Wielki przegląd - ziołowe zakupy!

Uwielbiam kupować rzeczy dla moich zwierzaków. :) Miski, domki, klatki... kupowanie rzeczy sprawia mi niezwykłą przyjemność. 
Najczęściej przychodzi mi nabywać zioła i karmę, więc tym razem zapraszam Was do krótkiego przeglądu ziółek nabytych w sklepie Super Świstak :)
Potraktuje ten wpis raczej jako przegląd, niż test czy ocenę. Z ziołami bywa różnie, wszystko zależy od partii - pamiętajcie o tym!
Zapraszam!






1. Krwawnik - Zuzala
Bardzo ładny, świeży i niepołamany :)




2. Zielone Pole - Herbal Pets 
Nowość, duża paczka (300g) naprawdę dobrej jakości ziół! Ze względu na zawartość lucerny polecam zwierzakom w fazie wzrostu :)



3. Ziele dziurawca - Zuzala
Myślałam, że dziurawca otrzymam raczej w postaci jakiejś sieczki, a tu zaskoczenie na plus - piękny, kwiecisty! :)



4.  Chipsy naturalne: Banan - Herbal Pets
Ukochane przez Czosnka plasterki banana są doskonałą przegryzką :) Uwaga - raczej nie są polecane dla chomiczków otyłych!


5. Liść brzozy - Tivo
Już po raz kolejny wracam do tego produktu :) Liście są bardzo ładne i niepołamane. Pięknie pachną :)

6. Płatki słonecznika - Tivo
Lubię kwiatki. Płatki słonecznika są m.in. dobrym źródłem surowego włókna, wartościowego elementu każdego gryzoniowego posiłku. 


7. Zioła podstawowe - świnka morska - Herbal Pets
Jedna z moich ulubionych gotowych mieszanek. Jest bardzo drobna i mocno aromatyczna.


8. Zioła uzupełniające - świnka morska - Herbal Pets
Dobre uzupełnienie. Ładnie skomponowana mieszanka dobrej jakości ziół.


8. Melisa - Tivo
Zamówiłam ją pierwszy raz. Jest dosyć drobna i krucha. Zasmakowała świniakom :)


9.  Jeżówka - Tivo
Miała być hitem, prawda okazała się nieco smutniejsza. Jeżówka, która do mnie trafiła, składa się głównie z łodyżek. Troszkę szkoda. Może następnym razem trafią mi się też listki. W każdym razie smakują prosiakom!


10. Kwiat malwy i nagietka - Lili Farm
Myślę, że to moja ulubiona kwiatowa mieszanka. Dodatkowo smakuje zarówno chomiczkom jak i świnkom. Jak dla mnie - rewelacja!

11.  Liść maliny - Tivo
Duża paczka świetnych ziół :)


12. Kora brzozy - Tivo
Świetny ścieracz do wiecznie rosnących zębisk chomików i świnek morskich. Dodatkowo stanowi bardzo ładny element dekoracyjny  :)



12. Babka szerokolistna - Tivo
Kolejny produkt, który dostarcza zwierzakom surowego włókna.  Świetnie zasuszony, niepołamany i zielony.


13. Mniszek lekarski - Lili Farm
Błędnie zwany "mleczem" mniszek jest drogocennym ziółkiem. Ten z firmy Lili Farm jest naprawdę dobry.


14. Grysik ziołowo - warzywny z płatkami róży - Herbal Pets
Bardzo aromatyczna mieszanka, świetnie sprawdza się w chomiczych akwariach. Szukanie drobnych ziół w ściółce sprawi chomikom niemałą uciechę.


15. Chrupiąca łączka - Herbal Pets
Zielona, aromatyczna mieszanka może być smacznym uzupełnieniem posiłków chomików i świnek morskich. 

16. Pokrzywa zwyczajna - Lili Farm
Obniża poziom cukru we krwi i oczyszcza organizm. Naturalny dostawca witaminy C dla świnek morskich :) Polecam!


17. Babka lancetowata - Tivo
Była szerokolistna, czas więc na lancetowatą. Liście są niepołamane i zielone.

18. Siano łąkowe - Lili Farm
Trochę twarde, jednak idealnie spisze się jako wzmocnienie do chomiczych tuneli. Zielone i pachnące sianko zasmakowało moim milusińskim. 


2 komentarze :

  1. Ja coś ostatnio nie mam szczęścia do mieszanek HP - zawsze mi się trafia mnóstwo pyłu i pokruszonych ziół. Ech :/

    Za to melisę i moje świniaki uwielbiają - zarówno świeżą, jak i suszoną z Tivo. Jeżówkę też dostaliśmy w formie grubych badyli, kupowałam jakieś 2-3 miesiące temu. Choć o dziwo świnie nawet jedzą. Szkoda, że kwiatem wszelakim gardzą, nieważne z czego est i czy świeży, czy suszony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym pyłem, to wszystko zależy od partii i przechowywania. No i są takie zioła, które mają tendencję do kruszenia, jak właśnie melisa czy pokrzywa.
      Podobno jeżówka z Niezłego Ziółka jest niezła - http://super-swistak.pl/230,niezle-ziolko-ziele-jezowki-100g.html, zawiera dużo liści. :)
      U mnie schodzi wszystko - kwiaty, kory, korzenie, liście... miski zawsze są puste :D

      Usuń