wtorek, 12 lipca 2016

Czosnek z podrikowa

Urodził się 27 lipca 2015 roku we Wrocławiu, jako syn polskiej chomiczki Podrik's Blackberry oraz ojca, pochodzącego z niemieckiej hodowli Leijonas Forbesa.

Wyróżniał się wśród maluchów nie tylko rozmiarem (był najmniejszy) ale także kolorem. Zarówno Chaber jak i Chmiel mają umaszczenia yellow black, Czosnek to pierwszy w Polsce urodzony w zarejestrowanej hodowli chomik syryjski o umaszczeniu smoke pearl.


Smoke pearl to umaszczenie powstałe na homozygocie niezwykłej mutacji jaką jest dark grey. Jest bowiem połączeniem dark grey i yellow.
Czosnek z rodzeństwem. fot. Marta Jesariew
Zachwycił mnie od początku. Kibicowałam mu, kiedy rósł. Podziwiałam zdjęcia wrzucane przez hodowczynię. Z dnia na dzień rosła we mnie ochota wstawienia drugiego akwarium do pokoju i zarezerwowania malucha.
Apogeum słodyczy! fot. Marta Jesariew
Wreszcie w rozmowie z hodowczynią, która zresztą wprowadziła mnie w chomiczy świat czyniąc go od startu lepszym i prawidłowym, zdecydowałam się wziąć tego pięknego malca. Na całe moje szczęście Marta obdarzyła mnie zaufaniem i wkrótce na stronie pojawiła się rezerwacja malutkiego Czosnka. Pozostało mi czekać :)
W tym czasie powoli załatwiałam lokum i całe niezbędne wyposażenie. Kupowanie tego wszystkiego stanowi zawsze największą radość, co potwierdzi chyba każdy człowiek czekający na zwierzę.
Mnie dodatkowo radowała świadomość, że niedługo będę odpowiedzialna za kolejne życie.
Tuż przed podróżą; fot. Marta Jesariew
2 września 2015 Czosnek przyjechał do mnie. :)
W porównaniu do Atari był niesamowicie spokojny i już pierwszego dnia wszedł mi na rękę. Zachwycona jego niezwykłą urodą zaczęłam robić zdjęcia. I tak narodził się nowy, chomiczy celebryta.
Czosnek nie tylko jest niezwykłej urody. Posiada wspaniały charakter, jest spokojny i kontaktowy. Stanowi całkowite przeciwieństwo Atari.
Każdy, kto go spotka i ma okazję pogłaskać, mówi, że jest niesamowity. Ja to wiem, innych muszę przekonać za pomocą zdjęć. :)
Czosnek za kilka dni będzie obchodził swoje pierwsze urodziny.

Czosnka można obserwować na facebooku: zapraszam!


Najbardziej aktualne zdjęcie


W ramach podsumowania chcę napisać parę słów o hodowlach zarejestrowanych. Zaledwie kilka, bo w planach mam napisanie większego postu z punktu widzenia opiekuna chomika.
Często słyszy się slogan „nie kupuj – adoptuj!” i chociaż jego idea jest słuszna to tak w zasadzie nikogo nie można zmusić do adoptowania zwierzęcia. Jeżeli ktoś chce, to kupi. I tyle. Za to można namawiać na kupno z głową!
W Polsce nie mamy związku hodowców chomików. Polskie hodowle zarejestrowane są najczęściej w czeskim związku Český křeččí klub.
Z całym sercem mogę polecić dwie hodowle chomików syryjskich
Jak to możliwe? O tym w następnej notce, poświęconej Fagusowi :)

1 komentarz :